Pages

Saturday, July 5, 2014

anak -anak syurga

Assalammualaikum & salam sejahtera,

Alhamdulilah... dah masuk bulan mulia ramadhan.. semakin hari semakin cepat berlalu dan semakin cepat anak-anak syurga membesar. Kadang kala saya leka dgn dunia saya sampai lupa saya ada amanah untuk di jaga dengan jalan Allah. Saya sibuk dengan urusan dunia, sampai saya lupa amanah akhirat ini.

Tiba-tiba terpanggil dengan kisah adik musa dari Indonesia yg dah menghafal 29 Juz... Mimpi saya berhenti, cek semula apa saya lakukan 2 3 bulan ini dengan amanah Allah dah beri... Nampak yer saya terhenti seketika dengan kesibukan duniawi...

MasyaAllah... Allah telah ingt kan saya dengan perbagai peringatan. Dengan peragai Balqis yg mudah merajuk, panas baran, tantrum, serba tak kena... rupanya saya leka untuk dia... Dia sedang ambil perhatian saya....kemudian saya lupa ttg makanan rohani yer...

Semoga selepas ini saya menjadi istiqamah dalam mendidik anak-anak syurga ini. Ya , di akhirat nanti Allah akan tanya saya apa yg telah saya lakukan untuk anak-anak saya yg telah di amanahkan...


No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com